Foto:

Nebijis projekts: EMILS GUSTAVS CHOCOLATE maina identitāti

Latvijā radītais šokolādes zīmols EMILS GUSTAVS CHOCOLATE spēris drosmīgu soli - uz laiku mainījis savu identitāti. EMILS GUSTAVS CHOCOLATE veikals Galerijā Centrs līdz 25. janvārim pārdēvēts par MELNZEMI™. Pierastajam kafejnīcas dizainam piešķirti citi vaibsti - kafejnīca pārtapusi par topošās grāmatas MELNZEME™ vizualizāciju. Te ieraugāma neparasta fotogrāfiju, teksta, dizaina elementu un šokolādes skulptūru ekspozīcija. Ideja uz laiku sevi pārveidot ir unikāls un drosmīgs notikums Latvijas zīmolu attīstībā.

 

 

Pārmaiņas ir drosmīga EMILS GUSTAVS CHOCOLATE spēle ar sava zīmola identitāti. MELNZEMES™ koncepcijas un prozas autore ir Inese Apse – Apsīte, kuru iedvesmojušas fotogrāfes Anjas Jurkovskas bildes. Māksliniece Marika Štrāle radījusi grāmatai provokatīvu dizainu. Grāmatu telpā atdzīvinājuši zīmolu identitātes meistari BrandEleven. Izstādes ar tapšanu atbalstījis kafijas zīmols Nescafe Gold.

Pārmaiņas kafejnīcā ir viena no projekta MELNZEME™ sastāvdaļām - līdzās topošai grāmatai un portālam www.melnzeme.com. Projekta iedvesmas avots ir BBC fotogrāfes Anjas Jurkovskas Indijas fotogrāfijas un neparasta to prozas interpretācija. Izstādes laikā līdztekus pārējiem EMILS GUSTAVS CHOCOLATE produktiem cilvēki var iegādāties prozā minētos aksesuārus - zīda apakšveļu, kafiju, žāvētas zivis, melnzemi un daudzas citas lietas. Īpašā Nescafe Gold kafijas stūrītī iespējams apsēsties un pierakstīt savus sajūtu stāstus, ko vēlāk autori iekļaus topošajā grāmatā.

„Grāmata MELNZEME™ vēl gaida savu piedzimšanu, taču mēs jau tagad uzburam sapni par to, kāda tā būs, kā izskatīsies, kā smaržos. Neparastas fotogrāfijas, intīma proza, nekautrīgs dizains – šajā laikā cilvēki varēs skatīt MELNZEMI™ kā mazuli ultrasonogrāfijā. Grāmata iznāks 2009. gada pavasarī un jau šobrīd ir nopērkama iepriekšpārdošanā,” stāsta koncepcijas autore Inese Apse – Apsīte.

Viņa arī stāsta: "Es zinu, ka sponsoru (vienalga – valsts vai privāto) naudas krājumi ir iztērēti iepriekšējos gados, tagad ir sausuma periods (ja grib noformulēt mīlīgi). Es zinu, ka viss svilst, ir jāoptimizē izmaksas, ir jālaiž vaļā cilvēki, kurus “saņēmāmies” ekonomiskā pumpja rezultātā, ir, ir.

Šobrīd ikviens privāts uzņēmējs, kurš turpina dot naudu kultūrai, kurš mēģina raudzīties uz priekšu, kurš, neskatoties uz savām grūtībām, ir gatavs palīdzēt mums atļauties būt latviešiem, ir svēts.

Es saku, ka manu grāmatu atbalsta Nescafe Gold. Un saku to skaļi un atkārtoju – lai ikviens, kurš vēl ir spējīgs atbalstīt kultūru, zinātu, ka viņam teiks paldies, viņu atcerēsies, viņam pienāksies lauri par to, ka esam. Saku, lai uzņēmēji nepārstātu domāt uz priekšu."

„Mani iejūsmināja autoru ideja piešķirt šokolādei citus vaibstus. Tāpēc es ļāvos visām pārvērtībām – protams, saglabājot domu par pircēju, kuru nekādā gadījumā nedrīkst aizbaidīt. Jo vairāk mēs, uzņēmēji šobrīd saņemsimies jaunām lietām, domāsim soli uz priekšu, būsim klientiem interesanti, jo ātrāk izrāpsimies no tā, kas šobrīd notiek visapkārt,” piebilst EMILS GUSTAVS CHOCOLATE īpašniece Zane Bērziņa.

„Šī viennozīmīgi ir unikāla iespēja. Sākumā pat negribējām ticēt, ka Latvijā kāds zīmols varētu būt tik drosmīgs,” stāsta Martiņš Barānovs, interjera pārvērtību autoru BrandEleven pārstāvis.

Par izstādi

Izstāde ir viena no projekta MELNZEME™ sastāvdaļām - līdzās topošai grāmatai un portālam www.melnzeme.com . Tās mērķis ir pierakstīt cilvēku stāstus, ko vēlāk, iespējams, autori iekļaus savā grāmatā. Izstādes laikā cilvēki varēs iegādāties prozā minētos aksesuārus - zīda apakšveļu, kafiju, smalkas kurpes ar pušķiem, žāvētas zivis, melnzemi un grāmatas iepriekšpārdošanas kartes. Īpašā Nescafe Gold kafijas stūrītī būs iespējams apsēsties, baudīt kafiju un lasīt visdažādākās grāmatas – sākot no pasakām un beidzot ar medicīnas enciklopēdijām. Izstādes tapšanu atbalsta Emīla Gustava šokolāde, kafijas zīmols Nescafe Gold, Galerija Centrs un uzvelckreklu.lv. Grāmatu telpā atdzīvinājuši zīmolu identitātes meistari BrandEleven.

Pasaulē grāmatu iepriekšpārdošana un lasītāju piesaiste vēl pirms darba iznākšanas ir normāla prakse – Latvijai šis ir unikāls notikums. 13. janvāra vakarā notika projekta prezentācija lūgtajiem viesiem – slavenības, kultūras cilvēki varēja iepazīt grāmatas ideju, baudīt Nescafe Gold kafijas kokteiļu šovu, perkusionistu ritmus un prozu Ievas Pļavnieces un Paula Ķestera priekšlasījumā.

 

Par MELNZEME ™

Melnzeme ir melns, neveikls stāsts par cilvēces – sievietes un vīrieša sākumu, kas aizvien, aizvien vēl turpinās, pārdzimstot aizvien jaunās un jaunās paaudzēs. Tas ir stāsts par to, kā esam sākušies un kā aizvien turpināmies dažādās attiecībās, dažādu cilvēku ķermeņos. Tās ir neizrunātas, nepabeigtas sarunas. Mūžīgās cilvēces ilgas pēc zelta, nemitīga orgasma un eiforijas. Un nespēja, vājums rakt, kasīt, mazgāt netīrumus, mēslus un putekļus, lai rastu samierinājumu ar pirmsākumu. Indija un tās cilvēciskās piezīmes iekš foto ir tikai nejaušība – kaut, jāatzīst, ļoti pateicīga un groteska nejaušība. Melnzeme ir Indija, šodiena, Rīgas centrs, Čikāga, viduslaiki, rītdiena, sens sākums. Da jeb kas, ko saožot un apēdot, rodas baiga sajūta, ka esi kaut kā, ārprātīgi, dzīvs. Dzīvāks.

20.01.2009

Komentāri

Vai sabiedrība ir vienaldzīga pret apkārt notiekošo?
Jau nobalsojuši 27

Prakses iespējas

Sūti savu CV uz e-pasta adresi 7guru@7guru.lv un kļūsti par vienu no mums!

Delfi ziņas

DELFI