Pētījums: katrs trešais Latvijas iedzīvotājs mainītu operatoru, ja paaugstinātos tarifs

Raksta avots: Gemius. Raksta attēls: Tim Bogdanov.

Tarifu paaugstināšana liktu mainīt sakaru operatoru katram trešajam (34 procenti) no aptaujātajiem Latvijas iedzīvotājiem, liecina interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma “Gemius” veiktais pētījums. Savukārt, apmēram katrs piektais Latvijas iedzīvotājs atzīst, ka pēdējo divu gadu laikā manījis savu sakaru operatoru vismaz reizi, kā galvenos iemeslus minot augstās cenas un sliktu sakaru kvalitāti.

 

 

Lielākā daļa respondentu atzīst, ka tarifu paaugstināšanas rezultātā būtu gatavi mainīt sakaru operatoru, attiecīgi 34 procenti atbildējuši, ka noteikti mainītu, kamēr 37 procenti norādījuši, ka iespējams mainītu. Starp aptaujātajiem 14 procenti min, ka cenas visiem operatoriem ir līdzīgas, tāpēc nemaz neizskata pāriešanu pie cita sakaru sniedzēja. Savukārt, ar visu apmierināti ir 12 procenti aptaujas dalībnieki un atzīst, ka par kvalitatīviem sakariem būtu gatavi maksāt arī vairāk.

Interesanti, ka tie dalībnieki, kas norādījuši, ka pie tarifu paaugstināšanas noteikti mainītu sakaru operatoru, ir gados jauni cilvēki vecumā no 25 līdz 34 gadiem (32 procenti).

Starp tiem, kas atzīst, ka cenas visur līdzīgas un pakalpojuma sniedzēju nemainītu, katrs trešais ir vecumā no 55 līdz 74 gadiem.

Runājot par sakaru operatora izvēli pēdējo divu gadu laikā, gandrīz piektā daļa jeb 19 procenti aptaujas dalībnieku atklāja, ka ir mainījuši telefonsakaru kompāniju. Visuzticīgākie klienti ir LMT, kur 88 procenti norāda, ka nekādas izmaiņas nav veikuši, savukārt starp šī brīža Bite klientiem, tie ir 80 procenti un starp Tele2 klientiem 78 procenti apaujāto.

Teju puse par būtisku kritēriju sakaru operatora maiņai min cenu, kā otru populārāko iemeslu atzīmējot sakaru kvalitāti un pārklājumu.

Savukārt 14 procenti aptaujāto atzīst, ka nav atraduši sev piemērotu tarifu plānu, kā rezultātā mainījuši operatoru. Jāatzīmē arī respondenti, kas pārgājuši pie cita operatora mainoties darba vietas apstākļiem (12 procenti). Vēl retāk tiek minēti tādi iemesli kā neapmierinošs klientu serviss (5 procenti) vai par sakariem maksā kāds cits (4 procenti).

Kopumā starp aptaujas dalībniekiem, populārākais mobilo sakaru operators ir LMT, kura pieslēgumu izmanto 28 procenti aptaujāto, 25 procenti norādījuši Bite pieslēgumu kā savu sakaru veidu, bet 22 procenti izmanto Tele2 pieslēgumu. Salīdzinoši retāk atzīmēts kāds no priekšapmaksas veidiem, starp kuriem Amigo izmanto 10 procenti aptaujāto, kamēr Zelta Zivtiņu 9 procenti. Jāpiemin, ka katrs trešais aptaujātais vecuma grupā no 55 līdz 74 norādījuši, ka izmanto priekšapmaksu, kamēr pieslēgumu vairāk izmanto gados jauni cilvēki.

Pētījumā piedalījušies 509 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem un tas veikts, izmantojot interneta aptauju – gemiusAdHoc ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem. Aptauja īstenota šī gada aprīlī.

Gemius – starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu.

 

Komentāri