Interneta lapu Top 25 martā, 2017

Raksta avots: Gemius. Attēla avots: Igor Miske.

 

Starptautiskais interneta izpētes uzņēmums Gemius publicējis Latvijas apmeklētāko interneta lapu Top 25 martā. Pavasaris sācies ar ievērojamu mixnews.lv apmeklētāju skaita pieaugumu, tomēr arī citiem portāliem marts bijis krietni veiksmīgāks nekā februāris.

Jāatzīmē, ka salīdzinot ar februāra datiem, kad īsais dienu skaits un GemiusAudience pētījuma atjaunotā statistika par Latvijas iedzīvotāju skaitu no Centrālās statistikas pārvaldes, būtiski ietekmēja visu portālu statistiku, martā apmeklētāju skaits ir nostabilizējies un novērojamas vairāk pozitīvas tendences.

 

Kopējā topā procentuāli lielāko lietotāju skaita kāpumu piedzīvojis portāls mixnews.lv (+98 procenti), kas ar 241 700 lietotājiem stabili ierindojās topa 19. pozīcijā. Mix Media Group mārketinga un reklāmas projektu vadītāja Natālija Abramova atzīst, ka tas skaidrojams gan ar saturiskiem, gan tehniskiem uzlabojumiem.

 

“Mixnews.lv piedāvātā satura uzlabošanai piesaistījām papildus žurnālistus un pārskatījām redakcionālo politiku. Veidojām papildus radio programmas, kas cieši saistītas ar Mixnews.lv saturu, raidījumu laikā ieinteresējot auditoriju portāla apmeklēšanā. Mixnews.lv popularizēšanai izvietojām reklāmu radio, televīzijā un arī partneru interneta lapās, kā arī izveidojām vairākas facebook lapas atsevišķi priekš Woman un Mixer sadaļām. Tāpat veicām arī tehniskus uzlabojumus programmnodrošinājumos un serveru infrastruktūrā.”

 

Apkopojot kopējos, no datoriem, telefoniem un planšetdatoriem iegūtos datus, novērojams apmeklētāju skaita pieaugums gandrīz visās Top 25 lapās. Bez mixnews.lv straujā kāpuma, jāatzīmē arī auditorijas procentuālais pieaugums portālos db.lv (+ 26 procenti), lvportals.lv (+ 15 procenti) un ģimenes, dzīvesveida un izklaides portālā brivbridis.lv (+ 9 procenti).

 

 

Apmeklējumi no datoriem
No datoriem apmeklētāko lapu pirmais trijnieks palika nemainīgs- pirmajā vietā inbox.lv ar 784 000 apmeklētāju lielu auditoriju, kam seko ziņu portāli delfi.lv (724 000 apmeklētāji) un tvnet.lv/apollo.lv (663 000 apmeklētāji). Marts lielākajai daļai portālu noslēgts veiksmīgi un neliels lietotāju skaita kritums piemeklējis tikai sešas vietnes, no kurām tikai divām kritums bijis vairāk kā 2 procenti, attiecīgi vesti.lv (- 3 procenti) un jauns.lv (- 2 procenti).

 

Apmeklējumi no mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem
To portālu vidū, kuriem skaitliski visvairāk augusi auditorija no mobilajiem telefoniem ir db.lv (+22 000 apmeklētāji), brivbridis.lv (+13 000 apmeklētāji) un izklaides portāls skaties.lv (+ 10 000 apmeklētāji). Tik ievērojams db.lv kāpums izmainīja arī portāla atrašanās vietu topā, paceļot to no 22. vietas februārī uz 16. vietu martā. Savukārt, vairāk kā 10 000 lietotājus zaudējuši lattelecom.wifi.lv un ziņu portāli focus.lv un jauns.lv.

 

Apmeklējumos no planšetdatoriem iespaidīgu kāpumu piedzīvojis tikai jau iepriekš minētais mixnews.lv, piesaistot 14 600 jaunus apmeklētājus. Apmeklētāju skaita ziņā no planšetdatoriem, portālam mixnews.lv tas nozīmē kāpumu par 60 procentiem salīdzinot ar februāri.

 

 

Top 25 veidots, balstoties uz 7-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus, mobilos telefonus un planšetdatorus. Topā iekļautas tās internetalapas, kas septembrī piedalījās GemiusAudience pētījumā.

 

GemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses. Pilns portālu tops pēc reālo lietotāju skaita no datoriem, lapu skatījumu skaita (page views) un sasniedzamības (reach) apskatāms publiskajā tendenču vietnē šeit.

Komentāri