Astro’n’out: jādzīvo līdzi laikam!

 

 

Attēli: Publicitātes foto. Izceltā raksta attēls: Latgales vēstniecība ”Gors”. 

Iepriekš sarunājāmies ar Eduardu Laķi no kind.lv indie aģentūras par grupas Astro’n’out singla ”Gaisma” 360 grādu video izveidi.

Lai uzzinātu arī grupas stāstu par to kā radās 360 grādu tehnoloģijas video izveides ideja, kāda ir video saderība ar albuma motīviem un kas ir albuma odziņa, uz sarunu aicinājām Māru Upmani- Holšteini, grupas Astro’n’out solisti. 

 

 

Eduards stāstīja, ka ideja uzņemt 360 grādu tehnoloģijas video grupai ir bijusi pirms Jūsu sadarbības, kā pie tās nonācāt? Pastāstiet par tehnoloģijas odziņu grupai!

Patiesībā iedvesma domai par 360 grādu videoklipu radās pateicoties mūsu skatuves scenogrāfijai. Jau iepriekš bijām runājuši, ka gribētos būt grupai, kas iet līdzi laikam un arī doma par 360 grādu video bija radusies, bet agrāk neatradām tam pamatojumu.

Tagad spēlējot albuma URDA prezentācijas tūres “Satiksimies, tiksimies” koncertos, izveidojām neparastu scenogrāfiju ar daudz spoguļiem, kas izkārtoti ielokā.

Tie jau nedaudz rada sirreālu sajūtu skatītājam zālē: vari redzēt grupu gan no priekšas gan atspīdam spoguļos no dažādiem leņķiem. Asociatīvi šī scenogrāfija aizveda arī pie domas par to, ka tā šķiet ļoti piemērota filmēšanai 360 grādu veidā. 

Kā vērtējat rezultātu?

Mēs esam ļoti apmierināti. Katrs, kurš noskatās ar VR brillēm, komentē, ka patiešām rodas klātesamības sajūta, vairums tādu video skatās pirmo reizi. Skatāmies no malas- klausītāji mēģina pieskarties man vai ģitāristam, izpēta griestus, cilā līdzi rokas un šokā secina “man nav redzamas kājas”!  

Domāju šis ir pirmais solis uz lielāku sadarbību.

Jo patreiz apzinos, ka vairums tomēr skatās datorā vai telefonā neizbaudot video iespējamo efektu uz visiem 100. Nākotnē būtu interesanti radīt kādu īpašu notikumu tieši virtuālās realitātes pieredzei klātienē!

Kā šāda formāta video, Jūsuprāt, palīdz jaunā albuma prezentācijai?

Domāju šis parāda, ka grupa seko līdzi mūsdienu tehnoloģiju attīstībai, reprezentājot grupas aktualitātes un daiļradi dažādos formātos un veidos.

Tāpat kā skanējumā jādzīvo līdzi laikam, tāpat tas ir būtiski grupas imidžā – jāmeklē, jārod un jārealizē idejas un virzieni, kas konkrētajā brīdī ir aktuāli un spēj aizraut sabiedrībā. Šinī brīdī kopā ar skatuves futūristisko scenogrāfiju, kosmiskajām albuma tēmām šāds video uzliek odziņu mūsu koptēlam.

Kas ir jaunā albuma odziņa, Jūsuprāt?

Konceptuālā saskanība visās lietās. Teksts, stāsts iet kopā ar skaņas ainavu, kas iet kopā ar vizuālo tēlu, kas atkal riņķa veida kompozīcijā atbalsta stāstu.

Vēl, ja ir jāizvelk viena odziņa – rabarbera zvaigznājs, kas ir uz albuma vāciņa: tas simbolizē visu neizprotamo, neaizsniedzamo, neatbildamo. Tā sajūta vijas cauri visam šī brīža Astro’n’out posmam.

Komentāri